جراح و متخصص کلیه ، مجاری ادراری - تناسلی ، پروستات ، نازایی ، بیماری های آمیزشی و اختلالات جنسی

فلوشیپ اندرولوژی ( جراحی های بسته لاپاراسکوپیک دستگاه ادراری و تناسلی )

دارای بورد تخصصی ناسیونال

سوابق تحصیلی :

تحصیل در رشته ی پزشکی عمومی از سال 1367 لغایت 1374

تحصیل در رشته ی تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری از سال 1375 لغایت 1379

تحصیل در مقطع فلوشیپ جراحی های بسته سیستم ادراری ( اندرولوژی ) از سال 1386 لغایت 1388

فعالیت ها:

تمام جراحی های مربوط به کلیه ها ، مثانه ، پروستات و مجاری ادراری ، درمان عفونت های ادراری و بیماری های مقابرتی

جراحی و درمان کارهای کلیه ، مثانه ، پروستات ، بیضه

درمان و جراحی های مربوط به نازایی مردان و اختلالات حنسی از قبیل ناتوانی و ضعف قوای جنسی

درمان و انواع جراحی های مربوط به سنگ های کلیه ، مثانه ( به روش باز و بسته )

انواع سنگ شکنی های سیستم ادراری

اطلاعات بیشتر

جراحی کلیه  مثانه پروستات مجاری ادراری درمان عفونت ادراری بیماری های مقابرتی جراحی  درمان کارهای کلیه مثانه پروستات  بیضه- اولوروژی الوروژی

اِندویورولوژی چیست؟

به جراحی بسته کلیه اِندویورولوژی میگوییم. جراحی بسته کلیه(اندویورولوژی) روشی در جراحی است که با حداقل تهاجم صورت میگیرد.بیشتر از اِندویورولوژی برای درمان سنگ استفاده می شود اما برای درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و اختلالات آن که منجر به انسداد جریان ادراری میشود نیز استفاده می گردد.

بر خلاف عمل جراحی باز در اندویورولوژی حداقل تهاجم را داریم به این صورت که با ایجاد سوراخهای بسیار کوچک وسایل جراحی به داخل کلیه و مثانه و حالب فرستاده می شود و نیاز به باز کردن محل مورد جراحی نیست.

و یا از داخل مجاری ادرار با ابزار و دستگاه های مورد نظر اقدامات تشخیصی و درمانی داخل کلیه ها، حالب ها، مثانه ، پروستات و یا مجاری ادراری انجام می شود که حتی نیاز به ایجاد سوراخ های کوچک هم نمی باشد

دکتر محمد مهدی رحمانی اولوروژی مشهد کلیه تناسلی Dr Mohammad Mehdi Rahmani  doctor Urologist  Endourologist

یکی از پر کاربردترین عملها در اندویورولوژی جراحی (پرکوتانئوس نفرولیتوتومی) سنگهای بزرگ و سنگهای شاخ گوزنی و سنگهای مقاوم به سنگ شکنی برون اندامی است جالب است بدانید در این روش تنها حدود ۱ سانتیمتر از پوست برش میخورد که هم باعث کاهش عوارض جراحی و هم باعث سرعث سریعتر بهبودی میشود.

پیدا کردن پزشک در نهاد های غیر از مطب:

بیمارستان سینا

بیمارستان بنت‌الهدی

بیمارستان رضوی

بیمارستان موسی ابن جعفر

چه زمانی باید به یک اورولوژیست مراجعه کنیم؟

اگر شما درد بیضه دارید و یا توده‌ای را در آن احساس می‌کنید

اگر خون در ادرار دارید

اگر PSA بالایی دارید و یا اینکه آزمایش ادرار شما غیر عادی است

اگر مردی سرطان پروستات داشته باشد

اگر فردی قادر به دفع ادرار نباشد (احتباس ادراری)

سنگ کلیه دلیل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد

توده‌های کلیوی و یا تومورها همیشه باید توسط یک اورولوژیست ارزیابی شود.

ناباروری در مردان نیز باید به صورت گسترده مورد تست و بررسی قرار گیرد. این مورد نیز باید توسط یک اورولوژیست متخصص انجام شود.

اگر درد پهلو داشته باشید

اگر تغییر رنگ ادرار داشته باشید

اگر تغییری در نحوه و تعداد دفعات نیاز به دفع ادرار داشته باشید

اگر جریان ادرار شما دچار تغییر باشد ( کم شدن جریان ادرار یا قطع و وصل شدن جریان ادرار )

عدم حاملگی همسر شش ماه بعد از ازدواج

اختلالات جنسی مثله ناتوانی جنسی، بی میلی جنسی ، زودانزالی

دردهای استخوانی بخصوص در مردان بالای پنجاه سال

فشار خون بالا می تواند نشانه ی بیماری کلیوی باشد و نیاز به برسی دارد

درد و تورم در بیضه ها نیاز ضروری به برسی و معاینه اورولوژیست دارد

بیمارانی که سنگ کلیه دارند و یا سابقه خانوادگی سنگ کلیه دارد نیاز به برسی و پیگیری طولانی مدت توسط اورولوژیست دارند

اورولوژی چیست؟

اورولوژی (UROLOGY) کلمه ای یونانی است که از دو واژه “oûron” به معنی “ادرار” و “logia” به معنی “مطالعه” بوجود آمده است و یک تخصص پزشکی و جراحی می باشد که در زمینه دستگاه ادراری مردان و زنان و همچنین دستگاه باروری مردان فعالیت می کند. به افرادی که در اورولوژی تخصص گرفته و در حیطه تشخیص، درمان و کنترل بیماران با اختلالات اورولوژی آموزش دیده اند ارولوژیست گفته می شود. بخش هایی از بدن که به تخصص اورولوژی مربوط می شود شامل کلیه ها، غدد آدرنال، حالب ها (لوله ای که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کند)، مثانه، میزراه (مجرای دفع ادرار) و دستگاه باروری آقایان شامل بیضه ها، اپی دیدیم (لوله‌هایی در پشت و چسبیده به بیضه‌ها که محل بلوغ و ذخیره اسپرم می‌باشند)، واز دفران (لوله ای که اسپرم را از بیضه به میزراه منتقل می کند)، کیسه های منی، پروستات و آلت تناسلی می باشد. کلیه و مجاری ادراری یکی از رشته های مهم در پزشکی می باشد. دستگاه ادراری و باروری ارتباط نزدیکی با هم دارند، و اختلالات یکی بر روی دیگری تاثیر می گذارد و بخش قابل توجهی از بیماری هایی که در اورولوژی درمان می شوند تحت عنوان بیماری های ادراری – تناسلی نامگذاری می شود. اورولوژی شامل درمان طبی و دارویی (غیر جراحی) بیماری ها مثل عفونت های مجاری ادراری و بیماری خوش خیم پروستات و همچنین درمان جراحی بیماری ها مثل سرطان ها، اصلاح بیماری های مادرزادی، و بی اختیاری ادراری می باشد.